zaterdag 1 februari 2014

In gesprek met.. de ideeën

De actie “In gesprek met..” (www.gesprekmetnederland.nl) is een groot succes geworden. Hoewel de dag regenachtig begon, hadden we vanaf 14.00 uur uitstekend weer. De mensen waren positief te spreken over de actie en er waren zeer leuke reacties! Een greep uit de ideeën hebben we hieronder uiteengezet.

Gezellige uitgaansstraatGezellig uitgaansstraat
Hoewel Hoogeveen een leuke binnenstad heeft mag er wel wat meer gedaan worden aan de uitgaansstraat. In de zomer lekker terrassen op straat en geen auto’s door de kerkstraat. Tevens moet het aanbod van uitgaansgelegenheid zich uitbreiden.

Leegstaande winkelpanden beter benuttenLeegstaande winkelpanden beter benutten!
Hoogeveen is een mooie woonplaats waar we al lange tijd wonen. Het gaat eigenlijk wel goed. Het enige wat jammer is dat er allemaal winkels verdwijnen in centrum. Neem nou de Dekamarkt, daar komt dan niets voor in de plaats. De panden zouden snel weer benut moeten worden zodat het gezellig blijft.

Voldoen sport
Voldoende sportfaciliteiten in de dorpen
Denk aan sportvelden, accommodaties. Hierbij is steun van de gemeente nodig. De dorpen kunnen dit niet allemaal zelf oplossen. Er is begrip voor de bezuinigingen, maar alles moet wel in redelijkheid.

Niet korten op cultuurNiet korten op cultuur
Als er bezuinigingen zijn, dan is de cultuursector altijd de eerste die moet inleveren. Zelf speel ik klarinet bij de Hoogeveense harmonie en daar gaat ook alles moeizaam. We hebben een prachtig theater, de Tamboer en die moet ook zeker blijven. Kortom, niet korten op de cultuur!

Meer diversiteit horeca
Diversiteit horeca in dorpen
Om de bestaande middenstand in de dorpen te beschermen moet er beter gekeken worden naar het vergunningsbeleid ten aanzien van vrijgave voor horeca. Het aanbod moet divers zijn en daar moet de gemeente op toezien.

foto(1)foto(2)foto
Overige ideeën
* Led-lampen, o.a. in de winkelstraat
* Meer winkels!
* Lokaties voor de jeugd!
* Hoofdstraat fietsvrij
* Sportscholen à la eerlijk Diever!
* De schaatsbaan moet terugkomen