donderdag 16 april 2020

Marin Rutgers nieuwe fractievoorzitter D66 Hoogeveen

Peter Scheffers heeft halverwege deze raadsperiode besloten het fractievoorzitterschap neer te leggen. Peter is nu 10 jaar raadslid voor D66 Hoogeveen, waarvan 6 jaar als fractievoorzitter. Hij blijft nog wel actief als raadslid voor de partij. Volgens Peter is het een besluit dat hij al een klein jaar geleden genomen heeft. Omdat dit zijn laatste termijn in de raad zal zijn, vond hij het goed dat iemand anders warmdraait voordat er in 2022 gemeenteraadsverkiezingen zijn. Marin Rutgers zal Peter Scheffers dan ook opvolgen.

De fractie bestaat weliswaar uit 3 personen, er zijn slechts 2 raadsleden. Johannes Prakken zit in de fractie als opvolgend raadslid.

Toen Marin in 2017 in Hoogeveen kwam wonen nam ze meteen deel aan de steunfractie van D66 Hoogeveen. Daarvoor zat ze in Amsterdam in de Adviescommissie Kunst, Cultuur & Media en in de Ledenwerving en Activatie Commissie.

Marin studeerde muziek aan de conservatoria van Groningen en New York. Ook volgde ze organisatie antropologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Momenteel is zij hoofd van de Master Kunsteducatie bij HKU.

Of Marin Rutgers ook de lijsttrekker wordt bij de verkiezingen in 2022 is aan de Hoogeveense D66-leden. Zij mogen daar in de tweede helft van 2021 over stemmen. Marin heeft in ieder geval aangegeven daarvoor beschikbaar te zijn.

De fractie: Peter Scheffers, Johannes Prakken en Marin Rutgers