Masterclass volksvertegenwoordiger

Vanaf 10 juni 2017 organiseren wij de eerste Masterclass voor heel Noord-Nederland (Groningen, Friesland en Drenthe).

flyer masterclass

Doel opleiding:
Met deze masterclass kun je je voorbereiden op je (mogelijke) rol als volksvertegenwoordiger (raadslid, statenlid of bestuurslid waterschap) of bestuurder (wethouder of gedeputeerde).

Methode:
We werken volgens het principe flip the classroom. Dit betekent dat de kennis en (deels) de vaardigheden worden op gedaan buiten de bijeenkomsten. In de bijeenkomst zelf staat het uitwisselen en de toepassing van de kennis centraal. Je gaat dan actief aan de slag met de stof onder leiding van ervaren procesbegeleiders en politici.

De master bestaat uit 5 bijeenkomsten op zaterdagochtend van 9-13 uur. We vragen een actieve inzet van jou als deelnemer. Je formuleert je eigen leerdoel en reflecteert daarop gedurende de masterclass.

De opleiding heeft een online omgeving en voor de deelnemers een besloten groep op Facebook. Na de master heb je dan ook een (blijvend) netwerk om ook na je benoeming uit te wisselen.

Voor wie is deze opleiding bedoeld?
Deze master is voor mensen die graag politiek actief willen worden binnen D66 in Noord-Nederland.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:
Ojanne Chang (Friesland) – ojannechang@hotmail.com
Wilma Jongsma (Groningen) – mail@wilmajongsma.com