Goed onderwijs voor alle inwoners van Hoogeveen is een van de punten die voor D66 Hoogeveen en voor mij persoonlijk heel belangrijk zijn. Een divers aanbod van onderwijs zodat er voor iedereen passend onderwijs is. Onderwijs dat in gezonde gebouwen plaatsvindt met groene schoolpleinen die bewegen stimuleren. En onderwijs dat aansluit bij werkgelegenheid in de regio. Onderwijs begint zo vroeg mogelijk zodat alle jongeren gelijke kansen krijgen en met daarbij de best mogelijke ondersteuning.

Daarnaast is duurzaamheid een belangrijk item de komende jaren. Duurzaamheid is een breed begrip en is in Hoogeveen o.a. van toepassing op de manier van afvalscheiding, energieneutraal bouwen, ruimte voor elektrisch rijden en fietsen; en goed openbaar vervoer. Als we een fijne leefomgeving willen blijven bieden, is het nu het moment om hier volop op in te zetten.

Marin (1980) studeerde muziek aan de conservatoria van Groningen en NY; en organisatie antropologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Momenteel is zij hoofd van de Master Kunsteducatie bij HKU.

Meer van Marin Rutgers